Με έδρα στο Λονδίνο και με αρκετά χρόνια στην αγορά των επενδυτών και των εξαγορών, ο Λευτέρης Κόντος και η ομάδα του έχουν φτιάξει μια σύγχρονη – για τις ανάγκες της αγοράς – πλατφόρμα matchmaking εταιριών και επενδυτών. Η In4capital.com – και η ίδια μια startup – φέρνει μια δυναμική υπηρεσία που στόχο έχει να βοηθήσει τις startups αλλά και εταιρίες συμβούλων και υπηρεσιών να προσεγγίσουν ευκολότερα την δύσκολη αγορά των επενδυτών.

Για τις υπηρεσίες, το όραμα αλλά και τις προοπτικές τόσο της In4capital όσο και του οικοσυστήματος των Ελληνικών Startups μα μίλησε ο κύριος Λευτέρης Κόντος, CEO της εταιρίας.

Πότε διαγνώσατε ότι υπάρχει κενό στις δυνητικές επαφές μεταξύ των startups και των επενδυτών ώστε να δημιουργηθεί η ιδέα της In4capital;

Από το 2007 που δραστηριοποιούμαστε στον συγκεκριμένο χώρο – βοηθώντας επιχειρήσεις στην άντληση κεφαλαίων αλλά και στο να εντοπίσουν εταιρείες στόχους προς εξαγορά είτε να αποτελέσουν οι ίδιες στόχος για συγχώνευση ή εξαγορά – έχουμε αντιληφθεί την δυσκολία να βρίσκουν σωστά δεδομένα επενδυτών ή εταιρειών που είναι συμβατά με τις απαιτήσεις και τα κριτήρια τους. Αυτό κοστίζει σε χρόνο και χρήμα και πολλές φορές είναι και καταλυτικός παράγοντας στην διαδρομή μιας εταιρείας αναφορικά με την επίτευξη ή όχι των στόχων της.

Με γνώμονα την παραπάνω παραδοχή στα τέλη του 2017 έγινε το launch της Beta version της in4capital.com

Τι ακριβώς κάνει η In4capital; Πως βοηθάει τις startups;

Ο κ. ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΚΟΝΤΟΣ, CEO ΤΗΣ IN4CAPITAL.COM

Η in4capital μέσω της συνεχούς ανανέωσης των δεδομένων των επενδυτών (πάνω από 20.000 αυτή τη στιγμή) που «βλέπουν» projects σε πάνω από 80 χώρες αλλά και σε όλα τα industries και stages τους,  δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη να μπορεί εύκολα και γρήγορα να εντοπίζει τον αριθμό και τα στοιχεία των επενδυτών που είναι συμβατά με την πρόταση του.

Έτσι αντί να αναζητεί κάποιος στις μηχανές αναζήτησης αόριστα δεδομένα,  δημιουργεί το προφίλ του στην in4capital και έπειτα δομεί το pitch deck του μέσα από το οποίο οι αλγόριθμοι μας του παρουσιάζουν πόσοι και ποιοι επενδυτές «ταιριάζουν» με τα συγκεκριμένα κριτήρια και σε τι βαθμό συμβατότητας.

Έπειτα έχει τη δυνατότητα να κάνει την καμπάνια του είτε απευθείας σε αυτούς τους επενδυτές είτε στα social media. Επίσης μπορεί να δει τα analytics τα οποία δείχνουν πόσοι είδαν μέχρι τώρα την πρόταση του, από ποια πηγή ήρθανε, πόση ώρα κατά μέσο όρο «διαβάσανε» το pitch του κλπ. Στην manual εκδοχή των υπηρεσιών μας να το κάνουμε εμείς για λογαριασμό του.

Επίσης έχει τη δυνατότητα μια startup ή εταιρεία με έναν λογαριασμό στην in4capital να δουλεύουν όλα τα μέλη της ομάδας χωρίς επιπλέον κόστη.

Οι υπηρεσίες είναι από Free to Premium ανάλογα με τις απαιτήσεις του χρήστη.  Ενδεικτικά για την Premium υπηρεσία μας το κόστος για τα startups είναι 99 ευρώ.

Σε ποιο στάδιο θα πρέπει μια startup να επικοινωνήσει μαζί σας μέσω της πλατφόρμας ώστε να έχει τις βάσεις για μια επιτυχή παρουσία στους επενδυτές;

Στην πλατφόρμα μας ήδη μπαίνουν χρήστες οι οποίοι είναι και στο πρώιμο στάδιο του Idea creation και αυτό γιατί θέλουν να δουν την δυναμική αναφορικά με τον αριθμό των επενδυτών που θα έβλεπαν projects στον τομέα που πάνε να εμπλακούν. Αυτό ως βήμα μπορεί να τους γλιτώσει από διάφορες μελλοντικές δυσκολίες.

Γενικότερα ωστόσο όλα τα στάδια ενός startup ή μιας εταιρείας μπορούν να βρούνε χρήσιμα δεδομένα και εργαλεία τα οποία αναπτύσσουμε.

Οι πιθανοί επενδυτές είναι Venture capitals, Angel investors, θεσμικοί ή και ιδιώτες επενδυτές που θα τους θέλξει μια επιχειρηματική ιδέα;

Αυτή τη στιγμή τα data επενδυτών αποτελούνται από Venture Capitals, Corporate Investors, Angels και Angels groups, στην επόμενη φάση που αναπτύσσουμε θα υπάρχουν και  Private Equities τα οποία επενδύουν σε ώριμες και μεγαλύτερες  εταιρείες καθώς επίσης και Family Offices.

Η In4capital λειτουργεί και συμβουλευτικά προς τις startups ή περιορίζεται στο να αναπτύσσει συνεχώς την πλατφόρμα;

Στην manual υπηρεσία μας προσφέρουμε τις συμβουλές μας στους χρήστες μιας και έχουμε μια πιο προσωπική σύνδεση μαζί τους. Βέβαια σκοπός μας είναι να αναπτύσσουμε και να γίνετε συνεχώς καλύτερη και πιο λειτουργική η πλατφόρμα μας κάτι που απαιτεί εστίαση και συνεχές commitment.

Πόσες επιχειρήσεις έχουν δημιουργήσει την παρουσίαση τους στην πλατφόρμα σας και από ποιες χώρες του κόσμου είναι;

Αυτή τη στιγμή πάνω από 300 startups και επιχειρήσεις έχουν δημιουργήσει το προφίλ τους στην πλατφόρμα μας και καθημερινά έχουμε νέους χρήστες.

Το 50% αυτών προέρχεται από την Ελλάδα μιας και από εδώ ξεκινήσαμε, και οι υπόλοιποι προέρχονται κυρίως από Ευρώπη και Αμερική.

Τι χρηματοδοτήσεις έχουν ήδη σήμερα λάβει οι επιχειρήσεις που παρουσιάζονται στην πλατφόρμα σας;

Αυτή τη στιγμή όπως μας ενημερώνουν startups και εταιρείες που έχουν ήδη ξεκινήσει την επικοινωνία με επενδυτές, αρκετά από αυτά βρίσκονται στο στάδιο του follow up με ενδιαφερόμενους και άλλοι είναι σε προχωρημένες συζητήσεις.

Στα πρότζεκτς που εμείς αναλάβαμε την επικοινωνία της πρότασης με επενδυτές έχουν κλειστεί 3 συμφωνίες του 1.000.000 και των 150.000 και 100.000 αντίστοιχα,  ενώ ήδη κυοφορούνται και άλλες επενδυτικές τοποθετήσεις.

Η In4capital είναι και η ίδια μια startup. Μιλάμε σήμερα για ένα success story;

Φυσικά και η In4Capital είναι και η ίδια ένα startup, και όπως όλες οι νέες και φιλόδοξες προσπάθειες έχει τις δικές της προκλήσεις σε όλα τα επίπεδα. Ο συντονισμός ενός τέτοιου project με αρκετά άτομα εμπλεκόμενα σε διάφορους ρόλους και πολλές φορές ακόμα και σε διαφορετικές πόλεις μεταξύ τους είναι από μόνο του ένα απαιτητικό έργο.

Η ποιότητα της ομάδα μας η οποία απαρτίζεται από νέα και ταλαντούχα άτομα θα έλεγα είναι το συστατικό που κάνει το έργο αυτό ευκολότερο και πιο αποδοτικό.

Έχω μάθει στα 21 χρόνια επιχειρηματικής δραστηριότητας να αποδίδω ορισμούς σε εγχειρήματα όπως αυτή του success story όταν φτάσουν στο «τέλος του έργου»  οπότε για μια προσπάθεια σαν την δική μας στο συγκεκριμένο timing το μόνο που μας ενδιαφέρει είναι η σκληρή δουλειά  να δίνουμε αξία στο προϊόν μας να διορθώνουμε τυχόν παραλείψεις και λάθη. Τα υπόλοιπα έπονται.

Πως θα περιγράφατε το οικοσύστημα των startups στην Ελλάδα. Και δεν μιλώ μόνο για όσες κινούνται αποκλειστικά στον τεχνολογικό τομέα αλλά και σε αυτές της αγοράς των τροφίμων που παρουσιάζει άνθηση καθώς και του τουρισμού.

Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε μια μεγάλη στροφή πολλών ανθρώπων στη νεοφυή επιχειρηματικότητα και όχι μόνο αποκλειστικά στον τεχνολογικό τομέα.

Αυτή η τάση πιστεύουμε ότι είναι στην αρχή της και ότι τα επόμενα χρόνια θα είναι γεωμετρικά μεγαλύτερη καθώς πολλοί αντιλαμβάνονται ότι δεν υπάρχουν εύκολες  λύσεις παρά μόνο έξυπνες και συντεταγμένες προσπάθειες που ανοίγουν νέους δρόμους.

Τι θα πρέπει να προσέξει ένας νέος επιχειρηματίας όταν ή ακόμα και πριν ξεκινήσει την υλοποίηση της ιδέας του.

Αφού εντοπίσει ένα κενό σε μια συγκεκριμένη αγορά και φτιάξει μια αρχική πρόταση/ιδέα είναι σημαντικό να πλαισιώσει την προσπάθεια του από μια ομάδα που θα μοιραστεί το όραμα και τους στόχους του. Οι ομάδες κερδίζουν.

Ποια είναι η εικόνα του brand name Ελληνική startup, στην παγκόσμια αγορά των επενδυτών σε startups και γενικότερα Ελληνικές επιχειρήσεις;

Όλο και εντονότερα η Ελληνική startup σκηνή αποτελεί στόχος για επενδυτές γιατί οι Έλληνες απέδειξαν ότι διαθέτουν τα skills και όταν βρουν ένα υγιές περιβάλλον να δημιουργήσουν μπορούν και μεγαλουργούν.

Εσείς έχετε έδρα στο Λονδίνο. Οι λόγοι είναι πρακτικοί π.χ. μεγαλύτερη πρόσβαση σε επενδυτές, θεσμικοί (π.χ. ελλιπές νομικό πλαίσιο στην Ελλάδα) ή επιχειρηματικής κουλτούρας;

Είναι όλα όσα αναφέρατε μαζί καθώς και σημαντική μείωση του κόστους που για μια νέα εταιρεία είναι πολύ σημαντικό ζήτημα.