Το μικρό κορίτσι που πουλούσε φράουλες σ’ έναν αυτοσχέδιο πάγκο στο αγρόκτημα των γονιών του στην Αυστραλία ποτέ δεν είχε ονειρευτεί ότι θα γινόταν συνιδρύτρια μίας παγκόσμιας αυτοκρατορίας της μόδας αξίας $30.000.000. Το success story των Alyce Tran και Tania Liu αποτελεί ζωντανή απόδειξη του πώς η επιμονή και η σκληρή δουλειά είναι τα συστατικά που οδηγούν στην επιτυχία.

Δικηγόροι και οι δύο, είχαν τη μοναδική ιδέα να λανσάρουν μία σειρά από δερμάτινα αξεσουάρ, στα οποία ο κάτοχος θα μπορούσε να προσθέσει τα αρχικά του, το emoji της επιλογής του, ή ακόμα και τον γραφικό του χαρακτήρα – μία ιδέα που γεννήθηκε πριν από 6 χρόνια στο τραπέζι της κουζίνας τους. Κάπως έτσι ξεκίνησε το The Daily Edited (TDE), ένα brand που έχει αγαπηθεί από πολλές celebrities, και όχι μόνο.

Αν και η εταιρία απέκτησε αξία εκατομμυρίων δολαρίων μέσα σε 6 μόλις χρόνια, η αρχή δεν ήταν εύκολη και οι δύο φίλες θα μπορούσαν να είχαν εγκαταλείψει την προσπάθεια, χάνοντας έτσι το χρυσό τους εισιτήριο προς την επιτυχία. Η εταιρία ξεκίνησε ως fashion blog το 2012, αλλά δεν βρήκε ανταπόκριση. Αντί να τα παρατήσουν, άλλαξαν κατεύθυνση και λάνσαραν τα εξατομικευμένα δερμάτινα αξεσουάρ τους 2 χρόνια μετά.

Δουλεύοντας ως δικηγόροι την ημέρα και ως επιχειρηματίες τη νύκτα, η Alyce και η Tania αφιέρωναν ατέλειωτες ώρες στην εκπλήρωση του ονείρου τους. “Ετοιμάσαμε τρία σχέδια τα οποία πουλούσαμε μέσω του site μας και η αλήθεια είναι ότι δεν ήμασταν ιδιαίτερα αισιόδοξες: Πιστεύαμε ότι στην καλύτερη των περιπτώσεων θα βγάζαμε χρήματα για τις διακοπές μας ή θα χαρίζαμε τα αξεσουάρ στους φίλους μας,” παραδέχεται η Alyce. “Αν και ξεπουλήσαμε μέσα σε μία εβδομάδα, δεν το θεωρήσαμε σημαντικό. Ενθουσιαστήκαμε, ναι, αλλά δεν πέρασε ποτέ από το μυαλό μας ότι η εταιρία θα είχε τέτοια εξέλιξη.”

Δύο χρόνια μετά, η TDE έβγαζε $1.000.000 το μήνα. Οι δύο ιδρύτριες του brand εγκατέλειψαν τη δικηγορία και αφοσιώθηκαν αποκλειστικά στην ανάπτυξη της επιχείρησής τους. “Αυτή ήταν η καλύτερη απόφαση της ζωής μου,” δηλώνει η Alyce.

Το κτίσιμο μίας αυτοκρατορίας

4 χρόνια μετά το πρώτο της post στο Instagram και με σκληρή δουλειά, η TDE είχε επεκταθεί σε ολόκληρη την Αυστραλία. “Πριν αφήσω τη δικηγορία, δούλευα 18 ώρες τη μέρα και διαχειριζόμουν τις παραγγελίες στα διαλείμματα. Είχα 6 μήνες να κοιμηθώ σωστά και είχα χάσει πολλά κιλά.”

Αν και η εταιρία έκανε τζίρο πάνω από $28.7 εκατομμύρια στο οικονομικό έτος 2017-2018, οι ιδρύτριές της λένε ότι δεν ήταν στο επιχειρηματικό πλάνο τους να πετύχουν σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Σήμερα, η Alyce δουλεύει 7 ημέρες την εβδομάδα – σχεδιάζοντας τις καθημερινές και απαντώντας σε ερωτήματα πελατών τα σαββατοκύριακα. “Ασχολούμαστε με όλους τους τομείς της εταιρίας, και αυτό είναι που οδήγησε στην ανάπτυξή της. Ξέρουμε πώς να κάνουμε οποιαδήποτε δουλειά, εκτός από το να οδηγούμε το κλαρκ.” Η Tania είναι υπεύθυνη των προμηθειών και της παραγωγής.

Ο τζίρος των $30.000.000 ετησίως είναι το εύκολο κομμάτι της επιχείρησης, σύμφωνα με την Alyce. Το δύσκολο είναι να διατηρήσεις τη δυναμική της. “Είχαμε ραγδαία ανάπτυξη. Είναι εύκολο να ανοίγεις καταστήματα, αλλά δύσκολο να τα διατηρήσεις.” Η Alyce λέει ότι ο πυρήνας της εταιρίας είναι η επικοινωνία με τον πελάτη. “Ακούμε τις επιθυμίες των πελατών μας και παράγουμε αυτό που θέλουν οι γυναίκες – είτε αυτό είναι είναι μία τσάντα μωρού είτε ένα σακίδιο πλάτης. Είναι μία στρατηγική που έχει αποτελέσματα.”

Αντιμετώπιση προκλήσεων

Οι ιδρύτριες του επιτυχημένου brand βρέθηκαν αντιμέτωπες με μία πρόκληση όταν η OrotonGroup αγόρασε το 30% της TDE για $4.500.000. 13 μήνες μετά, η Alyce και η Tania αγόρασαν πίσω το μερίδιο για $2.200.000 όταν η OrotonGroup χρεοκόπησε και μπήκε σε εθελοντική διοίκηση. “Ήταν μία θλιβερή κατάληξη γιατί πιστεύαμε ότι είχαμε κερδίσει μία μακροπρόθεσμη συνεργασία με ένα σημαντικό brand,” εξηγεί η Alyce.

Αν και ήταν απογοητευτική κίνηση για τους “εγκέφαλους” πίσω από τα αξεσουάρ με τα μονογράμματα, η Alyce δηλώνει ότι απολαμβάνει όσο τίποτα να ελέγχει κάθε άποψη της εκατομμυρίων δολαρίων εταιρίας τους. “Οι παλαίμαχοι της OrotonGroup δεν μπορούσαν να καταλάβουν την ασυνήθιστη διαρρύθμιση των καταστημάτων μας. Οι συμβατικοί κανόνες δεν ταιριάζουν στο brand μας. Όλα είναι διαφορετικά, και αυτό είναι το φανταστικό.”