84,7% των καταναλωτών δηλώνουν ότι το χρώμα είναι ο κύριος λόγος που αγοράζουν ένα προϊόν. Έρευνες αποκαλύπτουν ότι οι καταναλωτές σχηματίζουν υποσυνείδητη άποψη για έναν χώρο ή ένα προϊόν μέσα σε 90 δευτερόλεπτα από τη στιγμή που θα το δουν. Η άποψή τους καθορίζεται από 62% έως 90% από το χρώμα και μόνο. 80% των καταναλωτών θεωρούν ότι το χρώμα αυξάνει την αναγνωρισιμότητα ενός brand, ενώ 52% δηλώνουν ότι ο λόγος που δεν επιλέγουν να πάνε δεύτερη φορά σε ένα κατάστημα είναι η συνολική αισθητική του χώρου. Οι διαφημίσεις με χρώμα διαβάζονται κατά 42% πιο συχνά από τις αντίστοιχες ασπρόμαυρες. Χρειάζεται να συνεχίσω;

Η δύναμη των χρωμάτων στην ψυχολογία των καταναλωτών είναι κάτι που κανένας πλέον δεν αμφισβητεί, και τα δεδομένα μιλούν από μόνα τους. Το χρώμα που θα επιλέξετε για το brand ή το κατάστημά σας θα είναι και αυτό που θα σας προσφέρει άμεση αναγνωρισιμότητα μεταξύ των ανταγωνιστών σας. Τι αντιπροσωπεύει, όμως, το κάθε χρώμα και πώς λειτουργεί στο marketing; Μελετήστε τα ένα προς ένα και αποφασίστε ποιο είναι το δικό σας χρώμα!

Κόκκινο

Συναισθήματα: 

  • Το κόκκινο έχει συνδυαστεί με τα πιο έντονα συναισθήματα
  • Παρακινεί τη διάθεση για φαγητό
  • Αυξάνει το πάθος και την ένταση
  • Συμβολίζει την αγάπη

Marketing:

  • Αυξάνει τους καρδιακούς παλμούς
  • Χρησιμοποιείται συχνά σε εστιατόρια και τρόφιμα
  • Εντείνει το συναίσθημα της επείγουσας αγοράς σε εκπτώσεις
  • Χρησιμοποιείται για παρορμητικούς καταναλωτές

 

Κίτρινο

Συναισθήματα:

  • Αυξάνει την καλή διάθεση και τη ζεστασιά
  • Κουράζει τα μάτια
  • Προκαλεί κλάμα στα μωρά
  • Διεγείρει τις πνευματικές διαδικασίες
  • Διεγείρει το νευρικό σύστημα
  • Προάγει την επικοινωνία

Marketing:

  • Αντιπροσωπεύει την αισιοδοξία και τη νιότη
  • Χρησιμοποιείται στις βιτρίνες των καταστημάτων για να τραβήξει την προσοχή των περαστικών
  • Φανερώνει διαύγεια

Μπλε

Συναισθήματα:

  • Συσχετίζεται με το νερό και τη γαλήνη
  • Προτιμάται από άνδρες
  • Αντιπροσωπεύει την ηρεμία
  • Περιορίζει την όρεξη για φαγητό
  • Γνωστό ως “ψυχρό χρώμα”
  • Θεωρείται σταθερή αξία της ανθρώπινης ζωής γιατί είναι το χρώμα του ουρανού και του ωκεανού
  • Αυξάνει την παραγωγικότητα

Marketing:

  • Το πιο συνηθισμένο χρώμα σε χώρους γραφείων
  • Χρησιμοποιείται σε εταιρίες επειδή είναι παραγωγικό και μη επεμβατικό
  • Δημιουργεί αίσθημα ασφάλειας και εμπιστοσύνης στο brand

Πορτοκαλί

Συναισθήματα:

  • Αντιπροσωπεύει τον ενθουσιασμό
  • Εκπέμπει ζεστασιά
  • Προειδοποιεί για κίνδυνο

Marketing:

  • Εκφράζει επιθετικότητα
  • Χρησιμοποιείται σε call to action (“Αγοράστε τώρα”, “Κάντε εγγραφή”)
  • Μεταδίδει την αυτοπεποίθηση και τη σιγουριά ενός brand

Πράσινο

Συναισθήματα:

  • Συνιστά υγεία και ηρεμία
  • Συμβολίζει το χρήμα
  • Υποδηλώνει τη φύση
  • Καταπραΰνει την κατάθλιψη
  • Οι εργαζόμενοι σε περιβάλλον όπου κυριαρχεί το πράσινο έχουν λιγότερες στομαχικές διαταραχές

Marketing:

  • Αντιπροσωπεύει την ανάπτυξη
  • Προάγει την χαλάρωση στα καταστήματα
  • Χρησιμοποιείται ως σύμβολο γονιμότητας
  • Είναι συνυφασμένο με τον πλούτο

Μοβ

Συναισθήματα:

  • Αντιπροσωπεύει τον πλούτο, την επιτυχία και τη σοφία

Marketing:

  • Χρησιμοποιείται σε προϊόντα ομορφιάς και αντιγήρανσης
  • Χρησιμοποιείται για να κατευνάσει ή να ηρεμήσει
  • Αντιπροσωπεύει ένα δημιουργικό, ευφάνταστο και σοφό brand